Webkonferencer: En velsignelse for virksomhedskommunikation

Webkonferencer: En velsignelse for virksomhedskommunikation

Det er søndag aften og du er klar igen til at gå på en forretningsrejse. Mandag morgen alarm går på 4:00, du trække din krop og din rejsetaske til din bil, køre til lufthavnen, vente i en lang linje, komme på et fly, stå af et fly og finde vej til din klients kontor. Når du endelig kommer hjem mandag aften, har du brugt mere tid rejser end møde, og du har snesevis af e-mails og flere vigtige telefonopkald til at vende tilbage.

Ifølge førende web conferencing service udbydere, kan den typisk salgscyklus skåret to til tre uger med webkonferencer. Giver en virtuel konference værelse miljø, webkonferencer eliminerer behovet for at rejse, forbinder geografisk sprede arbejdsgrupper og telecommuters. Afkastet af investeringerne for webkonferencer kan måles i kroner og øre, men også i personale effektivitet, viden distribution og øget salgsmuligheder.

Evnen til at stort set link arbejdsgrupper og projekt teams giver mulighed for real-time samarbejde, en opgave, der engang krævede lange e-mail tråde eller face-to-face møder.

Webmøder gør det muligt for virksomheder at:

Reducere driftsomkostningerne

Minimere unødvendige rejser

Lukker salg og forhandle kontrakter hurtigere

Forbedre effektiviteten af kommunikation

Levere klare, præcise og konsekvente uddannelse

Tilskynde til realtidssamarbejde mellem fjerntliggende og lokale kollegaer

Engagere sig i højere grad af kommunikation med kunder og forretningspartnere

Siden starten, har web conferencing skik udvidet til en række virksomhedsprogrammer som daglige salg og markedsføringstiltag, interaktion med kollegaer og kunder, virksomhedspræsentationer og uddannelsesinitiativer. Finansielle selskaber bruge webkonferencer for interne møder, kunde briefinger, medarbejderuddannelse, client konsultation og investeringer workshops. Sundhedsydelser og farmaceutiske virksomheder bruge webkonferencer for produktets markedsføring og marketing, salg præsentationer og demonstrationer, og produkttræning og udvikling. Uddannelsesinstitutioner bruge webkonferencer for projektgrupper og elev workshops. Og regeringskontorer stole på webkonferencer for uddannelse og Inter-Agency kommunikation.

De fleste organisationer bruger outsourcede webkonferencer. Hvorfor? På grund af de hurtigt skiftende teknologi vælge virksomheder ikke for at investere i det kan snart være forældet. Derudover på en daglig basis er det mere omkostningseffektivt at have webkonferencer outsourcet. Yderligere årsager omfatter:

Førende funktionalitet giver større niveauer i sikkerhed, moderator kontrol og deltager muligheder.

Dine medarbejdere kan nu fokusere på din kerneforretning, ikke støtte systemer.

Den eksterne virksomhed gør investeringen i nye funktioner for at dine faste omkostninger reduceres og dine samlede udgifter sænkes.

Med ingen kapital udgift, kan ny teknologi implementeres med minimal indvirkning på bundlinien.

Ved starten af søgningen efter en webkonferenceløsning, start med indstilling dine mål og fastlæggelse af de funktioner, du har brug for. Her er et par grundlæggende spørgsmål, der skal besvares:

Hvor mange deltagere forventer du at deltage i din online-møder eller begivenheder?

Antallet af deltagere forbliver konsistente fra møde til møde eller vil nummer ændringen?

Hvor mange møder vil blive udført hver uge, måned, kvartal? Vil forbrug svinger afhængigt af tid af året?

Hvilken type indhold vil blive præsenteret (Power Point-dias, software-applikationer, web-baserede programmer, dokumenter eller regneark)?

Hvilken grad af interaktivitet kræver du (Q&A, polling/stemme, programdeling, tekst chat, live video, fil deling, osv.)?

Ønsker du en hosted løsning eller din egen software?

Hvor meget teknisk support eller event management support har du brug for?

Hvad er dit månedlige budget?

Er der nogen særlige sikkerhedskrav?

Når du har fastslået dine krav, skærm en række leverandører. Besøg deres websted, gennemgå live demoer, og søge klient udtalelser. Her er nogle forslag til at vælge en leverandør:

Vælge en prismodel. Afgøre, om du vil til pay-per-brug (du betaler kun for den tid, du og dine deltagere bruger i webkonferencer) eller pay-per-seat (du betaler et fast mÃ¥nedligt gebyr for et vist antal “sæder”). Pay-per-brug prissætning er bedre konservative valg for de fleste virksomheder at lære hvordan du bruger webkonferencer for deres virksomhed. Du undgÃ¥r sæt op afgifter og du behøver ikke at overvÃ¥ge antallet af samtidige brugere for at undgÃ¥ overdosering afgifter. Du kan altid starte med en pay-per-brug plan og skifte til en pay-per-seat plan, nÃ¥r der er en klar og langsigtet økonomisk fordel.

Få de funktioner, du har brug for. Nogle web conferencing løsninger understøtter kun online præsentationer, mens andre byder på komplet pakker, der omfatter polling, chatter, programdeling, hvid boarding og gruppe web-surfing. Sørg for, at produktet opfylder dine behov.

Checke ind kunde support niveauer. Er uddannelse og løbende support tilgængelig? Hvad timer? Er der et ekstra gebyr? Findes der et telefonnummer så at du kan kontakte en supportmedarbejder eller tilbydes kun email support? Hvad er deres støtte timer? Kalder hver kreditor service kundenummer og se om du får en levende person vs en menu eller voice mail. Du ønsker ikke at være i en situation, hvor en deltager har tekniske problemer med at deltage i et kritisk møde og være ikke i stand til at kontakte en levende person straks.

Overvej sikkerhedskrav. Afhængigt af publikum og den informationsudveksling, være sikkerhed en bekymring. De fleste løsninger er sikre nok og gøre ikke store møde data ethvert sted undtagen på den vært Datamaskine. Deltagerne kun se en grafisk repræsentation af data via en standard webbrowser. Nogle tjenester giver pass kode tilladelse, grundlæggende kryptering og evnen til at låse og låse op mødet.

Så næste gang søndag aften kommer rundt og du står over for en anden uge af rejser, e-mail stier, problemer med planlægning af uddannelse og længe føre gange i lukker salg og forhandle kontrakter, gør dig selv en tjeneste og undersøge webkonferencer for din Business.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.