Kunsten at Lederskifte-planlægning

Kunsten at Lederskifte-planlægning

Arv planlægning, ligesom enhver købmandskab, er både en kunst og en videnskab. Det vil sige, er der mange dokumenterede strategier, som kan og skal følges, således at overgangen lykkes kan forekomme.

Alt for ofte organisationer løse træk gennem rearview spejl. De venter på nogen til at træde tilbage eller endnu værre, fjernes. Da og kun derefter gøre underholde de tanker om hvem eller hvad der skal ske næste?

En af grundene til lidt omtanke er givet til hinanden er tydeligt, at det sjældent dukker op i corporate forretningsplaner. Virksomheder er ganske flittig i prognoser ud 3, 5 og endda 10-år, men mest hvad de plan har mere at gøre med finansiering, P & L, produkt evolution og lille eller ingen vægt hvem eller hvor fremtidige ledere vil kaptajn corporate skibet.

Det er ingen hemmelig topledere, ser navnlig nye holdning, sig selv som skudsikre. I deres sind er tale om succession analog til at tale om potentielle fejl – de vil være der for evigt – så de har lille appetit for negativities som foretrækker at koncentrere sig om positive ting som hvordan de vil gøre virksomheden succes- måske i al evighed?

Professionelle konsulenter som Pat Micallef, VP af internationale konsulentfirma The Meta Group, tager en stærk position når han siger, “succes af en corporate overtagelse, er baseret på grundlag af virksomhedens forretningsplan, og, det siger sig selv” Han siger, “lederskab ændring er integreret til fremtidige corporate strategier og bør være indbygget. Succes som dog [Lederskifte-planlægning] hængsler udtrykkeligt på hvorvidt arkitekterne bag planen har en klar forståelse af tre vigtige kriterier:

a) Hvad vil det tage for at holde virksomheden kørende og rentabel?

b) Hvad vil det tage at vokse virksomheden? og,

c) Hvad vil det tage at ændre virksomheden?”

Det er her vi begynder så se mere klart at Lederskifte-planlægning er en integreret del af en meget større List mere komplekse, måske, end set ved første øjekast.

Ledere stiger til toppen baseret primært på deres unikke og gennemprøvet færdigheder stiltiende troet af corporate bestyrelsesmedlemmer eller virksomhedsejere til at være nødvendigt at mester behov Corporation ting. I en perfekt verden, corporate cremen stiger til toppen i en behagelig og rettidig mode – men vi lever ikke i en perfekt word-i virkeligheden, kunne man argumentere, vi lever i en mere perfekt verden end vi gerne vil tro.

Med det i tankerne, virksomheder og industrier verden over, tager fat på den virkelighed, at et årti fra nu, vil deres samlede virksomhed landskab være helt anderledes!

Randy Moore, VP af York regionen baseret Mister Transmission, kender fremtiden ser lys for de produkter og tjenester, han sælger. Hr. Moore kender også, i en meget kort tid, kunder vil have et større valg – takket være internettet-at erhverve lignende løsninger. At Randy ser det som mere af en mulighed end en udfordring er anerkendelse at selv hans marketplace er ikke statiske – dette er en hyldest til hans positive og selvhævdende outlook.

Virksomheden arkitekter er [eller bør] fokuseret mere flittigt på grooming fremtidige ledere på de strategiske behov for væsentlige at Kør virksomhed rentabelt i deres nye markedsplads i den nærmeste fremtid.

Lad os se det; par ledere få i dag uden en rimelig forståelse af hvordan man kan arbejde en computer, Internet, Excel, PowerPoint og så videre. Blot et par korte år siden, var det ikke ualmindeligt for senior exec at stole helt på assistenter for teknisk support – rendering deres [exec] desktop computere som underholdningsenheder viser smukke fisk og flyvende brødristere.

Hvad vil morgendagens virksomhedsledere skal vide? Vil de skal være eksperter på computing? Vil en MBA-grad være nok? Vil fremtiden for selskabet diktere en bedre forståelse af selskabsret-International eller indenrigs-menneskelige ressourcer spørgsmål, strategiske eller kriser-Management sagkundskab, Techno-mekaniske viden? … etc.

For at nette den næste generation af virksomhedsledelse, skal planlæggere være helt klar på, hvad [funderet] taktiske dygtighed-krav vil være afgørende for virksomhedens ledelse og vækst. En klar og utvetydig forretningsplan i tandem med fremtidige lederskab skill-sæt-leverancer er integreret ingredienser nødvendige for at sikre succes lederskab Arvefølgekrig.

Ingen, siger administrerende direktører for fremtiden nødt til at være eksperter i alle felter eller i alle discipliner. Ikke desto mindre bliver det stadig vigtigere at senior exec har en omfattende forståelse for de udfordringer og discipliner som de er i sidste ende ansvarlig og derfor skal administrere.

Selv om udfordringen at finde eller gøre den næste store corporate leder kan for nogle virke skræmmende, vi kan tage nogle komfort i hvad tidligere præsident Ronald Reagan sagde engang, “store ledere er ikke målt på, hvilke store ting de gør men snarere ved hvad gode ting de få andre til at gøre.”

Hovedsagen er:

Arv planlægning er strategisk, taktile og bevidst, der indebærer en klar forståelse af, hvordan virksomheder skal ændre i lockstep med strategier, der er designet til at soignere fremtidige ledere til at opfylde behovet. Vellykket ‘Transitionists’ forstå Lederskifte-planlægning er både en kunst og en videnskab.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.