Fem strategier til at styrke virksomhedens økonomistyring

For mange virksomheder vente, indtil der opstår en krise, før de begynder at fokusere på at forbedre deres økonomistyring. Ofte, tid, kan det være for sent. Ved at afsætte en time nu for at evaluere styrker og svagheder i virksomhedens økonomistyring aktiviteter og systemer kan du spare en masse tid og forværring. Det kan også bidrage til at øge dit overskud, og i slutningen af den dag, det er hvad det hele handler om.

Nedenstående er fem strategier, der vil hjælpe dig begynde at opbygge et stærkt økonomisk fundament og skabe værdi i din virksomhed.

1. oprette en finanskontrolsystem

Den første ting du behøver at starte med er et kontrolsystem, så der er konsistens i dine processer og procedurer. Et system er designet til at forebygge og opdage fejl i dine daglige aktiviteter. F.eks. er der er en standardmetode til behandling af din debitorstyring, Kreditorstyring og lager? Hvis der er ingen standard retningslinjer for at følge, er der sandsynligvis ingen kontrolsystem.

2. har daglig adgang til dine kontooplysninger

Sørg for at du kan få adgang til dine kontooplysninger hver dag; Det er uvurderligt for at administrere dine penge effektivt. Med de fleste banker giver internetadgang til en rimelig pris, er der ingen grund til ikke at have øjeblikkelig adgang til kontooplysningerne.

3. administrere din cash komponenter

Koncentrere sig om styring af dine tre vigtigste cash komponenter: debitor, kreditor og lager.

Lad os tage et kig på hver komponent:

Tilgodehavender

Kontroller, at dit kredit og samling system fungerer effektivt. Eventuelle overskydende investeringer i debitor øger behovet for at låne flere penge for at undgå en cash flow underskud. Det betyder at hvis du medbringer overskydende tilgodehavender du sandsynligvis bærer overskydende gæld og du har en direkte omkostninger skulle bære ekstra gæld i rentebetalinger. Selv hvis du finansiere tilgodehavender gennem intern egenkapital, er der stadig en indirekte omkostning; mulighed for omkostningerne ved at bruge at egenkapitalen andre steder som kunne omfatte udvide din beholdning for at øge salget, at nedbringe gæld eller tjener renter på cash saldi.

Dine konti fordring samling periode definerer forholdet til cash flow proces. Hver måned du skal beregne din samling periode og sammenligne med foregående perioder og vedrørende disse resultater gennemsnittene for branchen. Eventuelle væsentlige forskelle bør undersøges.

Din kreditpolitik kan påvirke din cash flow og indtjening. Længere kreditbetingelser kan øge salg og indtjening, men enhver beslutning at tilbyde mere liberale vilkår kræver et skøn over trade-off mellem omkostningerne ved de større investeringer i tilgodehavender og bundlinjen fordelene ved en højere salgsmængde. Husk, at øge din kreditvilkår vil bringe i mindre kredit værdig kunder, som kan øge din dårlig gæld bekostning. Du kan dog bruge prisstigninger modregnes mere liberale kreditvilkår.

Når du udvikler et tilgodehavende politik, skal du overveje følgende:

Kontrollere den finansielle sundhed kunder før de tilbyder dem kredit. Overveje at få kontanter på den første ordre.

Gør ikke dine faktura vilkår for generøse.

Opkræve renter til kunder, der betaler for sent.

Give rabatter for tidlig betaling.

Hvis du tilbyder rabatter, skal vilkårene være attraktive nok at tilskynde kunderne til at tage rabatten. Dette kan også tjene som en tidlig advarselssignal; Hvis en kunde ikke tage rabatten, eller pludselig standser tager rabatten, så du måske ønsker at undersøge yderligere før udvide kredit, som det kunne være et tegn på finansielle problemer.

Vent ikke længere end 30 dage for en sen betaling, før du tager handling; du har brug at minimere din virksomheds eksponering for dårlig kredit. Sætte det ind i dollar vilkår, hvis du har en $1.000 uerholdelige afskrivning og en fortjenstmargen på 10%, skal du generere en tilføjelse $10.000 i salg bare for at gøre det tilbage.

Lager

Først, Husk på at det på grund af lagerbindingsomkostninger warehousing og forsikring er dyrere at foretage opgørelse end at bære tilgodehavender. Det vil sige, giver at reducere en investering på lageret dig en større bottom-line fordel end en tilsvarende reduktion i debitor fordi du også reducerer de regnskabsmæssige omkostninger.

Som med din tilgodehavender, er det vigtigt at færdiggøre en månedlig analyse af gennemsnitlige lager i dage. Sammenligne med tidligere måneder og industri gennemsnit og undersøge enhver væsentlig forskel eller ændre.

En periodisk lageroptælling er et grundlæggende krav; elementer, der er overstocked bør undersøges.

Et salgsforecast er af afgørende betydning, uden at det du mangler den nødvendige ledelsesinformation for lagerstyring.

Din target opgørelse investering bør lige din normale investering i core salg plus en indbygget i sikkerhedslager (for eksempel hvis en re-Order forsinkes du nogle ekstra lager på side) plus nogle beløbe sig til nogen forventede vækst i salget.

Du kan bruge følgende ligning til at bestemme din økonomiske bestilling: SQRT (2SO/CP) hvor

SQRT = kvadratroden

S = forventede årlige Styksalg

O = faste omkostninger pr. ordre

C = årlige opgørelse regnskabsmæssige omkostninger, som en procentdel af købsprisen produkter

P = enhed købsprisen for produktet

Bemærk, at ovenstående ligning forsøger at minimere lagerregulering ved at besvare spørgsmålet om, hvor meget og hvor ofte du skal bestille lager. Det er ikke perfekt; ligningen tages ikke konto mængderabatter og antager, at dit krav er konstant. Men det er et værktøj, der kan bruges til at hjælpe med din beslutning om at gøre processen.

Følgende er 10 spørgsmål du kan bruge til at gennemgå du opgørelse proces:

Har du en salgsprognose? Sammenlign prognose til faktiske salg og justere den næste forecast i overensstemmelse hermed?

Kender du som varer tegner sig for 80% af dit salg? Disse elementer bør styres nøje.

Hvor hurtigt kan du få lager?

Hvordan bestiller du opgørelsen?

Hvor meget lager bestiller du? Har du ekstra bare for at redde et par ekstra kroner?

Kender du omkostninger for at holde din beholdning?

Du stole på kun én eller to leverandører?

Hvor ofte er lageret analyseret for at bestemme forældelse og makeup?

Har du en politik for afgørelsen af, hvad er forældede opgørelse og hvordan og hvornår du skal slippe af med det?

Har du en opgørelse reporting system til at give den nødvendige sporingsoplysninger?

Kreditor

Selv om du ønsker at strække din gæld så længe som muligt, ligesom du tilbyde attraktive rabatter til din købere bør du også tage leverandør rabatter så ofte som muligt hvis betingelserne er attraktive nok.

Sørg for din gæld spores på en regelmæssig basis – såsom ugentlig – og at din betalingssystem kører problemfrit.

Som med tilgodehavender og lager, udfylde en månedlig analyse af din kreditor og sammenligne med foregående perioder og industri gennemsnit. Enhver væsentlig forskel eller ændring bør undersøges.

Sørg for leverandører forstår din virksomhed i tilfælde af en situation, hvor du har brug for at strække din gæld. Du har brug for en plan til at håndtere situationer, hvor du kan have en uventet stigning i din gæld.

Du bør revurdere du kreditorer regelmæssigt for at sikre du får den bedste værdi.

4. budget

Det er grundlæggende, du har brug at planlægge vækst og du skal prognose for problemer. Du skal forberede et budget. Ud over at udfylde et budget for forventet salg, skal du også udfylde et budget for en katastrofesituation, som dit salg er skåret i halve. Fordelen er meget ligetil; det tvinger dig til at spørge dig selv, hvordan du vil kunne holde Firmaet kører i sådan en situation. Det vil også pege på områder hvor du kan være i stand til at spare penge straks og omkostningsfrit oppe cash flow. Det er ligesom at have en katastrofe plan; du behøver kun at handle på det, når katastrofen rammer, men det er meget nemmere at koncentrere sig når du ikke har en krise ved hånden.

5. udvikle en stærk sammenhæng med din Bank

Lægge vægt på at opbygge relationer med din bank. Altid holde dem ajour på hvor din virksomhed står. Hvis du rammer en vanskelig patch er det meget nemmere at få din bank om bord, hvis de forstår din virksomhed. I modsætning til udtalelsen, må banker ikke nødvendigvis hoppe skibet så snart du falder ind i problemer. De er villige til at arbejde med små virksomheder gennem hårde tider, og at vinde deres tillid for at gøre det meget lettere for mere tillid, de har i dig og din virksomhed. De måde at opnå dette er at være gennemsigtig i din omgang og give dem rettidig finansielle oplysninger.

Bruger du bank som en ressource for likviditetsstyring. Der er produkter til rådighed, der kan øge din cash flow, eller ordninger, der kan sættes på plads til at øge din interesse returnerer. Men du skal stadig sørge for de er omkostningseffektive.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.